Plăcuțe de frână auto din spate și din față
Plăcuțe de frână pentru alte mărci de automobile
Plăcuțe de frână pentru automobile
Plăcuțe de frână DUPĂ TIP
-
Top PrețAutopieseonline24.ro garantează Plăcuțe de înaltă calitate la prețuri foarte atractive.
-
Costuri de livrareEconomiseşte pe costuri de livrare Livrare gratuită pentru comenzi de peste 560 RON
-
Gamă largăÎn momentul de faţă, gama noastră de produse depăşeşte 500000 piese auto
-
Livrare rapidă!
Modalități de livrare
-
Catalog de Placute frana originale:
Înlocuiți dispozitivul Plăcuțe de frână defect sau a cărui durată de utilizare a expirat! Găsiți informații utile cu privire la Plăcuțe de frână
Informațiile utile privind funcționalitățile, cauzele disfuncționalităților, diagnosticarea și intervalele de înlocuire
Selector Plăcuțe pentru
Durata de funcționare depinde de următorii factori:
- Materialele și tehnologia de producție. Astfel, piesele ceramice servesc mai mult timp, decât cele organice.
- Greutatea vehiculului. Piesele montate pe vehiculele compacte își mențin starea funcțională semnificativ mai mult timp, decât cele montate pe SUV-uri mari.
- Stilul și abilitățile de conducere ale șoferului. Lipsa abilității de frânare a motorului și utilizarea frecventă a pedalei de frână cauzează uzarea prematură a pieselor. Mai exact, stilul de condus sportiv poate reduce durata lor de funcționare cu până la 50%.
- Starea discurilor de frână. Uzarea neuniformă, prezența canelurilor și urmelor de coroziune de pe suprafața acestora, influențează, în mod negativ, durata de funcționare a plăcuțelor de frână.
- Partea de montare. Componentele de pe axa din față pot funcționa, într-un mod corespunzător, aproximativ 25.000–40.000 de kilometri, iar cele de pe axa din spate - până la 60.000 de kilometri.
Potrivit standardelor internaționale, componentele de pe aceeași axă trebuie înlocuite împreună și ar trebui să fie nu doar de aceeași marcă, ci și din același lot. Ceea ce înseamnă că piesele trebuie cumpărate în set. De regulă, un set conține 4 piese – câte 2 pentru fiecare roată a axei.
Necesitatea înlocuirii este indicată de senzorii de uzură - mecanici sau electronici. Declanșarea primului tip este însoțită de un scârțâit, iar a celui de-al doilea - prin aprinderea unei lumini de avertizare pe tabloul de bord. De asemenea, trebuie să verificați starea componentelor, în cazul în care, are lor:
- Reducerea eficienței de frânare;
- Scăderea nivelului lichidului de frână;
- Oscilarea volanului la viteze reduse;
- Apariția particulelor de praf și metal pe elementele mecanismului.
Cel mai exact indicator al gradului de uzură îl constituie grosimea garniturii de fricțiune. Aceasta poate fi măsurată cu ajutorul unui șubler cu vernier și comparată cu valoarea specificată în documentația tehnică oferită de producătorul auto.
Procedura de înlocuire este destul de simplă și nu necesită abilități profesionale, sau instrumente specializate. Citiți cu atenție manualul de utilizare al vehiculului și vizionați tutorialele video oferite de mecanici cu experiență. În majoritatea cazurilor, procedura constă din următorii pași:
- Deschideți capota și deșurubați capacul rezervorului lichidului de frână.
- Ridicați vehiculul.
- Demontați roata.
- Deșurubați elementele de fixare ale etrierului de frână.
- Îndepărtați plăcuțele de pe disc.
- Demontați etrierul de frână.
- Înlocuiți piesele în pereche.
- Apăsați pistonul etrierului de frână.
- Asamblați la loc toate componentele, în ordine inversă.
- Aerisiți sistemul, apăsând pedala de frână de câteva ori.
Piesele instalate recent pot produce un zgomot ușor, dacă nu s-a finalizat procesul de abraziune a învelișului de protecție a acestora. De asemenea, scârțâitul și zăngănitul pot fi cauzate de:
- Instalarea incorectă;
- Calitatea slabă a compusului de frecare;
- Incompatibilitatea dintre materialele discului și a plăcuței;
- Pătrunderea pe discuri a apei, noroiului, nisipului, sau pietrelor;
- Supraîncălzirea frânelor;
- Lipsa lubrifiantului pe pinii de ghidare ai etrierului de frână.